Saunalahti Palsta
-kysy, auta, keskustele

Vastaa
Aloittelija
takoja1972
Kirjoituksia: 3
Rekisteröity: ‎02-08-2012
Hyväksytty ratkaisu

Vakuusmaksu latausliittymään?!!

Tämä vähän vihainen asiakas kirjoittaa tänne kysyäkseen tällaista asiaa ja toivon nopeaa vastausta. Eli tilasin äsken itselleni latausliittymän norppa+ mobiililaajakaistalla sekä toisen samanlaisen toiseen puhelimeeni ja kaikki meni tilausvaiheessa hyvin. Menin sitten heti tilauksen tehtyäni uteliaisuuttani kokeilemaan uusia oma saunalahti tunnuksia ja pääsin sinne tottakai sisään. Tietoja katsellessani kohdassa tilauksen seuranta lukee "Lähetimme sinulle vakuusmaksulaskun. Tilauksesi etenee saatuamme suorituksen vakuusmaksusta."

Kysyn että mitä hitoa tämä meinaa? Tiedän että normaaliin liittymään minulle tulisi vakuusmaksu ja siksi tämän latausliittymän haluankin koska ajattelin että ennakkoon maksettuun ei voi tulla vakuusmaksua järkeni mukaan. Ja tämä on jo verkkopankissani maksettu kuukaudeksi. Tämä ei voi olla mahdollista mutta näkyypähän olevan. Etukäteen maksamani raha menee siis hukkaan. Onko tämä reilua? Olen joskus yrittänyt ottaa normaalia liittymää ja jättänyt sitten vakuusmaksun maksamatta joten tietenkin Saunalahdella on hetuni mustalla listalla mutta eikö etukäteen maksettua liittymää muka saa. Haluan ainakin rahani takaisin jos muu ei auta :smileysad:

Pliis vastatkaa nopeasti. 

Käytä vain tekstiä.
Yhteisön luottojäsen
Hyvis
Kirjoituksia: 8 718
Rekisteröity: ‎20-01-2005

Viite: Vakuusmaksu latausliittymään?!!

[ Muokattu ]

Tästä kannattaa olla puhelimitse yhteydessä Luotonvalvontaan ts soita Asiakaspalvelunumeroon 09 4243 0456 kello 8.00-16.00 ja sinut ohjataan sieltä eteenpäin. Palstan kautta ei kuitenkaan käsitellä Asiakaspalvelun puolesta tiettyä henkilöä koskevia yksityisasioita.

Tuohan voi tulla automaattisesti kaikkiin liittymiin poislukien Prepaid-liittymät. Ehkä järjestelmään ei ole hoksattu tehdä tarkennusta? Toisaalta latausliittymän voi halutessaan muuttaa laskutusliittymäksi OmaSaunalahdesta ihan itse ja eihän liittymätyypin vaihdon yhteydessä tietenkään tarkisteta luottotietoja. Ehkä tuo vakuusmaksu vaaditaan sen vuoksi. Luotonvalvonnasta voisit tiedustella mahdollisuutta laittaa liittymälle jokin esto, joka estää asiakasta muuttamasta liittymää laskutusliittymäksi.

Joka tapauksessa jos minulta kysytään, mikäli tuo ei onnistu ilman vakuusmaksua, se maksamasi summa pitäisi maksaa sinulle veloituksetta takaisin tai vaikka hyvittää Prepaid-liittymälle. Hinnaston mukaan suorituksen palautuksesta peritään toimenpidemaksu 10 euroa.

Muokkaus: Jälkeenpäin aloin miettiä, odotitko Asiakaspalvelun vastausta, mutta henkilökohtaista vastausta et olisi kuitenkaan tänne Palstalle saanut. Tuolta Luotonvalvonnasta asia lähtee kuitenkin eteenpäin. Asiakaspalvelunumerossa vastaa ensin henkilö, jolle asia pitää ainakin jotenkin selittää, jotta tämä osaa ohjata sinut oikealle henkilölle tai sitten vastata asiaan suoraan.

Se, joka on väärässä, ei koskaan ymmärrä oikeassa olevan näkökantaa.
Se, joka on oikeassa, yleensä ymmärtää missä kohdassa väärässä oleva erehtyy.
- Saunalahden Palstan hyväntekijä 2010 -
Käytä vain tekstiä.
Vahvin lenkki
salmaster
Kirjoituksia: 883
Rekisteröity: ‎21-05-2008

Ehkä se aiempi tieto vakuusmaksusta on jäänyt jotenkin roikkumaan tietoihin. Epäilen, että kyse on järjestelmävirheestä jonka takia sinulle näyttäisi olevan tulossa vakuusmaksu liittymästä.

Latausliittymän yksi markkina-alue on luottotietojen menettäjät jotka eivät ole saaneet aiemmin edullisia liittymiä.

Suosittelen, että otat yhteyttä asiakaspalveluun ja asia korjaantuu. Täällä voit saada yleisluontoista tietoa mutta jotta asiasi voidaan hoitaa kuntoon ole yhteydessä asiakaspalveluun.

Latausliittymä muutos on ilmeisesti ollut iso muutos monella tapaa, myös teknisesti joka on nyt saattanut aiheuttaa tämän tilanteen sinulle.

Uskon, että saat liittymäsi ilman vakuusmaksua jos liittymälle on kuitenkin ladattu saldoa. Tietenkään en voi tätä 100% luvata mutta olen melko varma kyseessä olevan tekninen vika tai vastaava.
Käytä vain tekstiä.
Aloittelija
takoja1972

Kiitos asiallisista vastauksista.

Asia oli kuten täällä vähän veikkailtiinkin. Olin asian tiimoilta yhteydessä asiakaspalveluun jossa tosiaan sanottiin että latausliittymiin ei vakuusmaksua tule ja että kyseessä on virhe. Asiakaspalvelija luotonvalvonnan kautta vielä siinä varmisti ja hoiti asian odottaessa niin että nyt liittymät lähtevät tulemaan tämän päivän postituksissa aivan normaalisti joten asia on kunnossa ja kaikilla hyvä mieli :smiley:

Käytä vain tekstiä.
Vahvin lenkki
salmaster
Kirjoituksia: 883
Rekisteröity: ‎21-05-2008

Hienoa, että asia selvisi. Uusissa tuotteissa on aina lastentauteja mutta sait asian kuitenkin pian hoidettua. Asia varmasti korjataan kuntoon ettei muille tule jatkossa samanlaisia virheitä. No niitä sattuu mutta pääasia, että korjataan pikaisesti kuntoon.

Käytä vain tekstiä.
Aloittelija
takoja1972

Selvisi tosiaan hienosti. Olen käyttänyt Saunalahden palveluita vuosien ajan ja verkon kattavuuden, tuotevalikoiman ym lisäksi olen aina saanut myös ongelmatilanteet joustavasti hoidetuksi. Näin tälläkin kertaa. Itselläni ei toisin sanoen ole ollut koskaan todellista syytä alkaa käyttää kilpailijoiden palveluja. 

Käytä vain tekstiä.